مناسب ترین سنگ برای کف


شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که مناسب ترین سنگ برای کف ساختمان ، چه نوع سنگی است؟

گروه سنگ دهبید در انتخاب بهترین و مناسب ترین سنگ برای کف ساختمان با توجه به موقعیت و شرایط ساختمان به شما کمک می کند.

اما در شرایط کلی و مساعد ، سنگ کف گرانیت ، سنگ کف مرمریت ، سنگ کف تراورتن ، سنگ کف چینی مناسب ترین سنگ ها می باشند که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

سنگ کف مرمریت؛

از گذشته تا به امروز استفاده از سنگ مرمریت به عنوان کفپوش از جمله رایج ترین کاربردهای سنگ مرمریت به شمار می رود. سنگ کف مرمریت می تواند زیبایی خاصی به فضا ببخشد. از این نوع سنگ می توان در کف مکان های مختلفی مانند هتل، خانه، دفترکار و… به کار برد. با این وجود پیشنهاد می شود که برای سنگفرش مکان های پرتردد از سنگ گرانیت که دارای استحکام و مقاومت بالاتری است استفاده شود.

مناسب ترین سنگ
سنگ کف مرمریت

سنگ کف گرانیت؛

سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین نفوذی بلوری، با دانه های تقریبا مساوی است. سنگ گرانیت بر اثر سرد و جامد شدن تدریجی مواد مذاب (ماگما) در زیر سطح زمین به وجود می آید. سنگ گرانیت بسیار سخت و محکم است به طوری که از نظر سختی بعد از الماس قرار می گیرد. بنابراین در برابر ضربه و بریده شدن و خش خوردگی بسیار مقاوم است و از طرفی به دلیل همین سختی زیاد، برش و فرآوری آن کاری سخت و پر هزینه تر است. این سنگ بر خلاف سنگ مرمریت و سنگ تراورتن کاملا توپر و بدون هیچ گونه خلل و فرجی است.

مناسب ترین سنگ
سنگ کف گرانیت

 

سنگ کف تراورتن؛

استفاده از تراورتن برای کفپوش نیز امری نسبتا رایج است. اما باید بدانیم این سنگ نسبت به مرمریت از نظر سختی در رتبه پایین تری قرار دارد. سنگ تراورتن برای کفپوش به عنوان تایل با ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر و به عنوان سنگفرش در ضخامت های ۳ تا ۶ سانتی متر استفاده میگردد. عموما از این سنگ برای نما استفاده میگردد.

مناسب ترین سنگ
سنگ کف تراورتن

سنگ کف چینی؛

این نوع سنگ‌ها با داشتن کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، بسیار مورد توجه انبوه سازان قرار گرفته اند. استفاده‌ی بالا از این نوع سنگ در مسکن مهر مثالی بر این نکته است. قابلیت برش پذیری راحت سنگ چینی موجب شد تا از آن برای سنگ کف ساختمان و کف پیاده روها نیز استفاده شود. شما سنگ کاران گرامی می‌توانید شیارهایی روی سطح سنگ ایجاد کنید تا لغزندگی آن را کاهش دهید.

مناسب ترین سنگ
سنگ کف چینی

 

جمع بندی؛
با توجه به نکاتی که گفته شد هر نمونه از سنگ های بالا برای کف ساختمان استفاده می شود و شما می توانید با استفاده از بودجه ای که مد نظر دارید و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارید نسبت به انتخاب آن اقدام کرده و یا با کارشناسان فروش ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.
لازم به ذکر است با توجه به هزینه بر بودن تعویض سنگ فرش های کف ساختمانی ، لازم است کمال دقت را در انتخاب بهترین سنگ انجام داده و سپس اقدام به خرید نمایید.

نحوه خرید و قیمت سنگ کف

مجموعه دهبید استون با فعالیت در صنعت تولید و فروش سنگ همواره در تلاش است تا بهترین کیفیت را با کم‌ترین هزینه ممکن ارائه دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا تماس مستقیم محصول خود را سفارش داده و تحویل بگیرید. فقط کافی است همین حالا برای اطلاع از قیمت سنگ های کف ساختمانی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *