مرمریت انگورک دهبید

سنگ مرمریت دهبید کرم انگورک یکی از انواع مختلف سنگ‌هایی است که در منطقه‌ی دهبید فارس استخراج می‌شود و همانند اکثر سنگ‌های مرمریت این منطقه دارای زمینه رنگی کرم و روشن می باشد. دلیل نام گذاری این سنگ به عنوان انگورک ، وجود طرح های شبیه به شاخه ی انگور در سطح این سنگ می باشد که نمای زیبایی در سنگ ایجاد کرده است.
سنگ مرمریت دهبید کرم انگورک از نظر ساختاری و مواد تشکیل دهنده تقریبا شبیه به سایر سنگ‌های مرمریت دهبید است و سنگی با کیفیت است اما نکته قابل توجهی که در مورد این سنگ باید بدانید این است که قیمت مرمریت دهبید انگورک بسیار مناسب تر از سایر مرمریت های دهبید مانند چاه مرغی، کوه سفید،شایان و… است.
همین ویژگی در کنار تم رنگی روشن و شفاف بودن باعث پر طرفدار بودن و نیز پر مصرف بودن این سنگ  در بازار شده است. معمولا از این سنگ به واسطه‌ی استحکام و مقاومت سایشی خوبی که دارد به عنوان سنگ کف در ساختمان‌های معمولی و لوکس به کار گرفته می شود. سنگ مرمریت دهبید کرم انگورک غالبا در سایزهای بزرگ برش داده می‌شود اما با توجه به نیاز در اندازه‌های تایل ، فرشی ،پلاک یا طولی و اسلب نیز برش داده می‌شود. همچنین در طی مراحل تولید برای بالا بردن کیفیت و طول عمر سنگ از مواد رزین ، اپوکسی و یو وی  استفاده می‌شود.

تم رنگی سنگ مرمریت دهبید کرم انگورک

رنگ کرم روشن

رنگ کرم گل دار

معدن سنگ مرمریت دهبید انگورک

معدن سنگ مرمریت دهبید انگورک در نزدیکی شهر دهبید از شهرستان صفاشهر در استان فارس واقع شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *